Czechtrams.wz.cz - Stránky o tramvajích

Kde jsem:  czechtrams.wz.cz >> Tramvaje >> Osobní >> Tatra RT6N2

Tatra RT6N2

Motorový nízkopodlažní vůz Tatra RT6N2 je jednosměrný vůz, který vznikl rekonstrukcí tramvajového vozu typu Tatra RT6N1

fotka fotka Protože tramvaje RT6N1 nebyly kvůli četným závadám nikdy schváleny Drážním úřadem (pouze v Poznani), musely od přelomu století zůstat všechny vozy tohoto typu ve vozovnách. Dopravní podnik hlavního města Prahy se po několika letech rozhodl provést zásadní modernizaci, jejímž jediným cílem mělo být zprovoznění pražských tramvají RT6N1. Rekonstrukce prvního vozu proběhla v šumperské firmě Pars nova v letech 2004 a 2005. Po dodání modernizovaného vozu do Prahy začaly zkušební jízdy. Během nich se ale opět začaly vyskytovat různé problémy. V současné době je jediný vůz RT6N2 odstaven a nepředpokládá se, že by někdy mohl jezdit s cestujícími v pravidelném provozu. Z odstavených pražských vozů RT6N1 se vyndávají některé součástky, které se zkouší na voze RT6N2. Hovořilo se o odkoupení všech pražských „ertéšestek“ do Brna nebo Poznaně, tato města ale ztratila zájem.

fotka fotka Velké problémy měly původní tramvaje RT6N1 s brzdami středního podvozku. Ty byly proto při modernizaci vyměněny. Rovněž byly repasovány oba krajní podvozky. Původní elektrická výzbroj byla nahrazena novou typu TV Progress. Došlo také k různým úpravám vozové skříně, které byly vyvolány zkušenostmi z dřívějšího provozu. Pražský dopravní podnik vznesl rovněž několik specifických požadavků, které přímo nesouvisely se zprovozněním vozů RT6N. Jednalo se např. o přemístění polopantografu ze středu vozu nad první podvozek, úpravu ovládacího pultu řidiče, výměnu informačního systému pro cestující apod. Základní technické údaje by ale měly být stejné, nebo velmi podobné jako u tramvaje Tatra RT6N1.

fotka fotka Rekonstrukce probíhala v letech 2004 - 2005. Celkem byl rekonstruován jeden pražský vůz, který je v dnešní době opět odstaven. Údajně mu vyhořely motory.

 

 

Technické údaje
Délka přes spřáhla: 27 600 mm
Délka vozové skříně: 27 280 mm
Šířka vozové skříně: 2 440 mm
Výška vozové skříně: 3 200 mm
Počet náprav: 6
Vzdálenost otočných čepů: 9 230 mm
Rozvor náprav: 1900 / 1800 mm
Průměr kol: 700 / 660 mm
Hmotnost: 32 500 kg
Počet míst k sezení: 46
Počet míst k stání: 158
Maximální obsaditelnost: 204
Hodinový výkon motoru: 4 x 102,5 kW
Created by Jan Hoidekr 2007 Copyright © All rights reserved