Czechtrams.wz.cz - Stránky o tramvajích

Kde jsem:  czechtrams.wz.cz >> Tramvaje >> Osobní >> Tatra RT6N1

Tatra RT6N1

Tatra RT6N1 je tříčlánková jednosměrná nízkopodlažní tramvaj, kterou vyráběla firma ČKD v 90. letech 20. století. Na základě licence vyráběl tuto tramvaj i polský podnik HCP.

fotka fotka Představuje vozidlo nové generace s výrazným vylepšením technických a užitných vlastností. Vývoj byl zaměřen na urychlení výměny cestujících a tím i zvýšení cestovní rychlosti. Výrobci chtěli též zajistit usnadnění nástupu a výstupu s omezenou pohybovou schopností, o čem svědčí snížená podlaha jen 350 mm nad koleje v 63 % vozu.

fotka Vozová skříň má odlehčenou ocelovou svařovanou konstrukci s čely ze zpevněných skelných laminátů. Vnitřní boční stěny jsou obloženy panely z plastů a sedadla jsou laminátová. Vůz má celkem 6 vně výkyvných dveří elektricky ovládaných od řidiče. Vpředu a vzadu jsou dveře jen poloviční, uprostřed jsou široké, a jedny mají výsuvnou plošinu umožňující bezbariérový vjezd. Vůz je vytápěn dvěma topnicemi o výkonu 200W a větrá se dvěma agregáty nebo výklopnou částí oken.

fotka Každá náprava hnacích podvozků má svůj motor o výkonu 102,5 kW. Při jízdě jsou napájeny vždy dva motory jedním pulzním měničem s GTO tyristory, řízenými mikroprocesorovým regulátorem. Elektrická výzbroj je umístěna ve střeše, vůz je vybaven jednoramenným dvoulištovým pantografem firmy Stemman- Pomocné obvody jsou napájeny statickým měničem a akumulátorovou baterií. Podvozky jsou vybaveny pryžovým primárním vypružením a sekundárním vzduchovým.

fotka fotka Prostření část vozu tvoří neotočný podvozek, který je vytvořen ze 4 samostatně uložených kol. Jako provozní brzdy používá tato tramvaj smíšené rekuperační a odporové brzdy, zatímco jako parkovací má kotoučové hydraulické se střádačem. Tramvaj má i nouzové elektromagnetické kolejnicové brzdy.

Protože RT6N1 nebyl pro velkou poruchovost schválen Drážním úřadem, nemohou být tramvaje tohoto typu v českých městech v provozu (na rozdíl od Poznaně). V současné době se pražský dopravní podnik snaží zamezit poruchám rekonstrukcí svých vozů na typ Tatra RT6N2. V letech 1993 až 1998 bylo vyrobeno celkem 19 vozů (z toho 5 v polském HCP)

Ještě nutno dodat že Zdařilý desigh tohoto vozu vytvořil Ing. arch. Patrik Kotas.

Technické údaje
Délka přes spřáhla: 27 480 mm
Délka vozové skříně: 26 280 mm
Šířka vozové skříně: 2 440 mm
Výška vozové skříně: 3 200 mm
Počet náprav: 6
Vzdálenost otočných čepů: 9 230 mm
Rozvor náprav: 1900 / 1800 mm
Průměr kol: 700 / 660 mm
Hmotnost: 32 500 kg
Počet míst k sezení: 46
Počet míst k stání: 158
Maximální obsaditelnost: 204
Hodinový výkon motoru: 4 x 102,5 kW
Created by Jan Hoidekr 2007 Copyright © All rights reserved