Czechtrams.wz.cz - Stránky o tramvajích

Kde jsem:  czechtrams.wz.cz >> Tramvaje >> Osobní >> Škoda 03 T

Škoda 03 T

fotka fotka Škoda 03 T, je známá v Brně také pod označením Anitra (Asynchronní zkopodlažní TRAmvaj), nebo Astra (ASynchronní TRAmvaj). Můžeme se s ní setkat v Brně, Mostě a Litvínově, Olomouci, Ostravě a Plzni. V roce 1999 jsme mohli zahlédnout Astru také v Praze. Tam vykonávala zátěžové a zkušební jízdy dosud nevyzkoušených asynchronních motorů. 03 T byla totiž jednou z prvních tramvají nového moderního designu, která jezdila v Česku. fotka fotka Od ostatních tramvají jí snadno rozeznáme. Má typické lomené čelo s velkým předním i zadním sklem a hranatými obdélníkovými reflektory. Tramvaj se skládá ze tří článků s pevnými podvozky, kde střední článek je nízkopodlažní. Vozy jsou vybaveny asynchronními trakčními motory a digitálně řízeným IGBT napěťovým střídačem s možností rekuperace snižující elektrickou náročnost a náklady na údržbu. Elektrická výzbroj se nachází v přístupných kontejnerech umístěných na střeše vozů. Na 03 T jsou montovány polopantografy, směrem dopředu.

fotka fotka Pražské testy v roce 1999 prokázaly celkem dobrou funkčnost vozidla a malou poruchovost. V průběhu zkoušek došlo jen k malým poruchám jako uvolnění kabelu na svorkovnici akumulátorové baterie, nebo jednou nezabrzdily brzdy na třetí nápravě. Diskutovalo se o tajných objednávkách dopravního podniku Prahy právě těchto Škodovek, ale nakonec k nim nedošlo, protože v té době se stále počítalo s opravami RT6N1, které byly ještě občas nasazovány do pravidelného provozu.

fotka fotka Anitra je jednosměrná článková tramvaj, částečně nízkopodlažní se čtyřmi nápravami. U výrobního materiálu kostry vozu byly zvýšena dolnost proti korozi. Prostřední článek je zavěšen mezi krajní dva a tvoří 50% vozu. Podlahu má jen 350 mm nad kolejemi, což zaručuje pohodlný nástup starým lidem. Pro tělesně postižené disponuje tramvaj dálkově ovládanou nájezdovou plošinou ve středním článku. Tramvaj má perfektně řešené vnitřní krytí kloubů, a díky tomu je tramvaj celá průchozí. V krajních článcích má jedny jednokřídlé výklopné dveře, zatímco v prostředním článku jsou dvoje dvoukřídlé. Sedadla jsou čalouněná se snadno vyměnitelnými potahy.

fotka Tramvaj se začala vyrábět v roce 1997, kdy byly vyrobeny dva prototypy. Jeden byl zkoušen v Ostravě, druhý v Plzni. Po zkouškách byly oba protoypy nasazeny do pravidelného provozu v Plzni pod ev. č. 300 (ex. Ostrava) a 301. Tramvaje byly vyráběny celkem v sedmi sériích. Celkem bylo vyrobeno 48 těchto vozů.

  • 03 T0 - 1997 - prototypy
  • 03 T1 - 1998 - Olomouc, Ostrava
  • 03 T2 - 1999 - Olomouc, Ostrava, Plzeň
  • 03 T3 - 1999 - Olomouc, Plzeň
  • 03 T4 - 2000 - Plzeň, Ostrava
  • 03 T5 - 2001 - 2002 - Brno, Most a Litvínov, Ostrava
  • 03 T6 - 2003 - 2005 - Brno
  • 03 T7 - 2005- Brno

Technické údaje
Délka přes spřáhla: 21 090 mm
Délka vozové skříně: 20 090 mm
Šířka vozové skříně: 2 460 mm
Výška vozové skříně: ? mm
Počet náprav: 4
Vzdálenost otočných čepů: ? mm
Rozvor náprav: ? mm
Průměr kol: ? mm
Hmotnost: 24 200 kg
Počet míst k sezení: 42
Počet míst k stání: 113
Maximální obsaditelnost: 155
Hodinový výkon motoru: ? kW
Created by Jan Hoidekr 2007 Copyright © All rights reserved